State of Play představilo Final Fantasy VII Rebirth

První díl plánované trilogie remaku legendárního Final Fantasy VII byl bezpochyby obrovský úspěch. Přestože se najdou tací, kteří odmítají jakékoliv změny, které v příběhu hry proběhly, obecně přijali hráči remake s nadšením. Vyvstaly však také otázky, jak má Square Enix v plánu pojmout druhý díl s názvem Rebirth. Remake totiž představoval část, která v originální hře z roku 1997 zabrala pouhých pár hodin, studio ji však nafouklo na úctyhodných 40-45 hodin. Hra však byla spíše lineární, odehrávala se v ulicích města Midgar, reaktorech extrahujících životní sílu ze země a klaustrofobických slumech. Kdo však hrál původní FF VII, ví, že poté, co skupina hlavních postav Midgar opustí, hra se otevře a nabídne rozlehlý otevřený svět. Pokud jste náhodou tyto obavy sdíleli, můžete být klidní. Vypadá to totiž, že studio si pro druhý díl vzalo za úkol zachovat kouzlo otevřeného světa.

Svět Final Fantasy VII bude rozdělen na 6 rozmanitých regionů, jedním z nich je pak Meridian Ocean, který bude možno přeplout a pravděpodobně i v něm bude možno nalézt nemálo aktivit. Dalším regionem jsou jižně umístěné Grasslands, které jsou také první lokací, kam se družina vydá po jejich zběsilém úprku z Midgaru na konci prvního dílu. Na ty pak navazuje region Junon, symbol vojenské síly korporace Shinra. Proslulý Golden Saucer pak bude k nalezení v Corel regionu. Dalšími regiony jsou pak Gongaga, Cosmo Canyon, ze kterého pochází psí společník Red XIII a Nibel Region, rodné místo Clouda a Tify.

Pochopitelně nedílnou součástí otevřeného světa je jeho prozkoumávání a s tím spojené aktivity. Zde se vrací postava Chadley, pro kterého budou hráči plnit celou řadu výzev, objevovat věže (ano, staré dobré Far Cry věže) které pomohou s odhalením části mapy, nacházení prastarých svatyň, ve kterých jsou ukryty důležité informace či prolézání různých jeskyní. Může se zdát, že aktivity nejsou nijak zvlášť originální, ale vypadá to, že Square Enix všechny tyto aktivity ozvláštnil různými minihrami a příběhy, objevování by tak nemělo být nudné. Například jedna z aktivit je jakási soubojová aréna, která je celá předělaná do roztomilého grafického stylu připomínajícího grafiku z dob PlayStation 1.

Svět bude také plný vedlejších úkolů a dějových linek, mnoho z nich spojených s postavami, které si můžete pamatovat již z prvního dílu. Hra nabídne jak úkoly z původního FF VII, tak úplně nové. Mezi novinky také patří karetní hra Queen’s Blood. Jak to funguje, v tuto chvíli nevíme. Hádám ale, že podobně jako u Gwentu v Zaklínači, bude možno rozšiřovat sbírku karet napříč celou hrou.

Vzhledem k tomu, že hra vychází v tuto chvíli pouze na PS5, audiovizuální stránka hry dostala podstatný upgrade. Musím říct, že mi během těch dvaceti minut nejednou padala čelist. Kombinace vylepšené grafiky a fantastického vizuálního designu opravdu působí jako velký posun od prvního dílu, a i ten dodnes vypadá velmi dobře. Samozřejmostí pak je plné využití funkcí ovladače DualSense.

O ukázce by se toho dalo napsat ještě mnoho, ale samotná ukázka vydá za tisíc slov. Pokud jste na Final Fantasy VII Rebirth natěšení tak jako já, nebudeme muset čekat dlouho. Hra vychází 29. února pro PlayStation 5. Nejen to, na závěr ukázky totiž Square Enix překvapil oznámením demo verze, která je ke stažení právě teď. O portu pro PC zatím nepadlo ani slovo, ale je v podstatě jisté že se jej později dočkáme také.

X