Suicide Squad: Kill the Justice League a problémy live service her

Připravovaná novinka od legendárních Rocksteady, tvůrců Batmaní Arkham trilogie, Kill the Juste League to od začátku nemá jednoduché. Hra je údajně ve vývoji téměř devět let což znamená že studio se na ni vrhlo téměř ihned po dokončení Arkham Knight (a oprav jeho PC verze). Vývoj hry doprovázela celá řada úniků informací i záběrů ze samotné hry. Během této doby se pak Rocksteady připojilo k celé řadě studií, které si prošly problémy ohledně sexuálního obtěžování na pracovišti. Následně pak studio opustili jeho zakladatelé Sefton Hill a Jamie Walker s oficiálním vysvětlením velmi podobným jakémukoliv jinému odchodu vlivnějších členů vedení větší firmy či korporace – oba se údajně rozhodli prozkoumat další oblasti a zkusit jiné projekty. Kolují však nepotvrzené zvěsti, tvrdící že zakladatelé jednoduše nebyli ochotni pracovat ve studiu proslulém tvorbou fantastických single player her, které je nyní nuceno jejich vlastníkem Warner Bros. vyvíjet live service hru, kterou studio pořádně ani dělat nechtělo.

Příkladů kdy studio zvyklé vyvíjet příběhem řízené hry pro jednoho hráče bylo nuceno vytvořit multiplayerovou live service hru máme za posledních 5 let více než dost. V podstatě nikdy tyto projekty nevyšly. Vydavatelé jako EA, Warner Bros nebo Square Enix se již roky snaží zařadit do svého portfolia nový Fortnite, Apex nebo aspoň nové Destiny. Bohužel jim neustále uniká velmi jednoduchý fakt, v podstatě všechny extrémně úspěšné online hry byly vyvinuty týmy, které za sebou měly roky zkušeností s nějakou formou multiplayeru a jejich technologické zázemí a výbava byly ušité na míru právě této formě her. Když se pak do podobného projektu pustí studia jako BioWare, Platinum Games, Crystal Dynamics nebo právě Rocksteady, veškeré zkušenosti a technologie si musí obstarat v co nejkratší době a připravit se tak o čas, který by mohl být věnován tvorbě obsahu hry.

Druhým problém, se kterým se Rocksteady nyní potýkají je fanouškovská základna. Studio si díky svým předchozím hrám vytvořilo velmi věrnou základnu fanoušků, kteří studio uznávají díky jejich zpracování Batmana v Arkham sérii. Pochopitelně tito fanoušci by rádi, kdyby studio zůstalo věrné svým hodnotám a pokračovalo v tom co umí nejlépe. Realita live service her je ale taková, že nemohou nabídnout vše. Cíl vývoje takové hry je udržet hráče přilepené k monitorům co nejdéle to je možné, ale studio samozřejmě není schopno naplnit hru stovkami hodin příběhových misí a cutscén. Rocksteady se tak dostalo do patové situace kdy se snaží své skalní fandy přesvědčit, že Suicide Squad nabídne skvělý, rozsáhly příběh a zároveň se snaží apelovat na hráče multiplayerových her a přislíbit jim stovky hodin zábavy. Výsledek je takový, že ani jedna skupina si není jistá, co od hry vlastně čekat. Ani jednu skupinu pak neuklidnily oficiální gameplay záběry, které ukázaly vskutku neuspokojivě vypadající soubojový model, nudně a prázdně vypadající město a podivně se chovající postavy, které známe a máme rádi desítky let.

Tím se dostávám k poslednímu bodu, a to je DC Comics fandom. Jak Justice League hrdinové, tak Suicide Squad „padouši“ jsou desítky let budované a milované postavy. Přesto že si prošly mnoha změnami napříč všemi médii, mají jasně stanovené charakteristiky a díky tomu jsou oblíbené. Problém Kill the Justice League podle všeho je ten, že hrdinové spadající do Justice League jsou v chystané hře od Rocksteady zpracovány velmi… Diskutabilním způsobem. Samozřejmě základ zápletky hry známe, z nějakého důvodu se hrdinové začali chovat jako padouši, obyčejní lidé je nemohou zastavit, a proto je povolána Suicide Squad, aby zastavila Batmana, Supermana a další v jejich řádění. Problém údajně nastal ve chvíli, kdy členové několika větších mezinárodních magazínů měli šanci hru vyzkoušet a stali se tak svědky scén ve kterých tito hrdinové bez skrupulí vraždí obyčejné lidi jako by se nechumelilo. Ačkoliv jsem tyto scény sám neviděl, musím uznat, že vidět Supermana provrtat svým zrakem obyčejné obyvatele by ve mně vyvolalo rozporuplné pocity. Stejně tak si hráči nejsou jistí, co si myslet o faktu, že Harley Quinn údajně prostě zastřelí Batmana. Ať už jsou okolnosti této scény jakékoliv, jakožto celoživotní fanoušek Temného rytíře bych si pro Bruce přál poněkud zábavnější, nebo důstojnější konec než kulku mezi oči.

Pochopitelně vše, co jsem zde napsal jsou hlavně spekulace a Suicide Squad nás všechny může překvapit. Zatím ale všechny ukázky hry, uniklé informace i svědectví novinářů, kteří měli možnost si hru zahrát, poukazují na hru kterou dělá studio nezkušené v oblasti multiplayeru, které se snaží přilákat hráče z mnoha různých táborů a všechny tak spíš mate. Hra sama o sobě nevypadá lákavě jak po příběhové stránce, tak svou hratelností. A vzhledem k tomu, že čím dál tím víc hráčů si uvědomuje že live service her je na trhu příliš a je zkrátka nemožné plnit více než jeden dva battle passy najednou, troufám si říci že Suicide Squad: Kill the Justice League to bude mít na trhu velmi těžké.

X