The Last of Us 2 Remastered a na co se těšit 19.1.?

Remasterovaná verze The Last of Us Part II v podstatě klepe na dveře. Ačkoliv podle mě by stačilo verzi označit jako „Upgrade“, na její vydání se těším. PlayStation 5 je venku již nějaký ten pátek a bylo na čase, aby i tento klenot portfolia PlayStationu získal všechny ty pěkné vychytávky, které umí Dualsense a grafický upgrade, ačkoliv není nijak nutný (hra i po čtyřech letech vypadá skvěle), je určitě vítaný.

Naughty Dog si toho však na 19. ledna přichystal více, než jen klasické vylepšení pro aktuální generaci konzolí. V prvé řadě hra dostane kompletně nový mód zvaný No Return. Jedná se o rouge like spin-off, nečekejte tedy obdobu Valhally, která nedávno vyšla pro God of War Ragnarok – nejedná se o rozšíření navazující na hlavní dějovou linku TLOU2. Spíše jde pouze o zábavu bokem pro fanoušky světa The Last of Us. V No Return si hráči vyberou jednu z hlavních postav hry (Ellie, Joel, Jesse, Dina a další), se kterou pak budou procházet různé lokace hry, zdolávat hordy zombíků, vylepšovat zbraně a pokoušet se přežit. Zároveň půjde o výborný způsob pro vyzkoušení nových kosmetických doplňků a skinů, které s remasterem budou přidány do hry.

Druhou zajímavou novinkou jsou takzvané Lost Levels, což bude v podstatě interaktivní, hratelný „dokument“, ve kterém nás vývojáři provedou lokacemi, které z finální hry musely být vypuštěny. Nejedná se o nic nového, při vývoji téměř každé velké hry je často až obrovské množství rozpracovaného obsahu jednoduše vyříznuto. V některých případech můžeme ve hrách kostru původně plánovaného obsahu i najít, proslulý tím byl například Cyberpunk 2077 při vydání, kdy hráči téměř na každém kroku nacházeli nedokončené budovy a jiná místa, která původně měla sloužit k nějakému účelu. Málokdy však dostaneme možnost si těmito místy projít v upraveném, hratelném a komentovaném balíčku, jakým budou právě Lost Levels.

V neposlední řadě si pak studio na 19. ledna přichystalo dokument o vzniku celé hry, který bude vydán na platformě YouTube, nesoucí název Grounded II. Dokument údajně začal vznikat v roce 2016 a měl mapovat celý vývoj hry, v roce 2020 bylo však natáčení pozastaveno vzhledem k propuknutí covidové pandemie a přesunu drtivé většiny vývojářů do domácích kanceláří. Studio se však nakonec k tvorbě dokumentu vrátilo, nyní je dokončen a za nějaké čtyři dny se na něj budeme moci podívat.

X