The Marvels aneb co vše se nepovedlo – Recenze

Věřím, že spousta z vás už nejnovější film ze stáje Marvel viděla. Já se k němu dostal teprve nyní a mohu říct pouze jedno. Zklamání na všech frontách. Spousta lidí tvrdí, že od Avengers: Endgame jsme neviděli pořádný film. Občas se sice něco povedlo, ale The Marvels to rozhodně není.

@Marvel.com

Obsazení

Film se točí převážně kolem hrdinky Captain Marvel, kterou opět ztvárnila oscarová herečka Brie Larson.  Kromě Captain Marvel se vrací hrdinka Kamala Khan v podání herečky Iman Vellaniové ze seriálu Ms. Marvel. Třetici hrdinek doplňuje Monica Rambeau. Dcera bývalé parťačky Caral Danversové alias Captain Marvel. Společná chemie mezi holkama docela funguje, ale ani tohle nedokázalo odvrátit katastrofu z celkového filmu. Záda jim kryje světová megastar Samuel L. Jackson jako Nick Fury. Bohužel, ani jeho jméno nebo herecký výkon to celé nezlepšil.

Nudný příběh

Celá zápletka filmu nám popisuje, že minulost vlastně dožene každého. Captain Marvel kdysi prakticky zlikvidovala celou rasu Kree a zničila jejich domovskou planetu. Kree si to nenechají líbit a začnou po celé galaxii otevírat červí díry, které odsávají životně důležité aspekty z různých planet. Bohužel, všechny planety, které jsou v ohrožení, mají spojitost právě s Captain Marvel. Ta se musí spojit s mladou Kamalou a svojí bývalou chráněnkou Monicou. Každá z hrdinek má svoji vlastní sílu, ale ve výsledku jsou jedna s druhou provázané. Při současném použití schopnosti si hrdinky prohodí svoje místa, i když je od sebe dělí několik světelných let. Ze začátku jim to nadělá víc škody než užitku, ale to by nebylo, aby se to nakonec nenaučily koordinovat.

Příběh je celý dost chaotický a zrychlený. Ani se nenadějeme a už lítáme z jedné strany galaxie na druhou, aniž bychom vlastně dostali vysvětlení ohledně provázanosti schopností našich hrdinek nebo vysvětlení, co se vlastně vůbec děje.

@Marvel.com

Degradace schopností a nudné výkony

Captain Marvel platí za jednu z nejmocnějších hrdinů, kteří nám byli dosud představeni. Když si vzpomenu na Endgame, tak i sám Thanos s ní prakticky nic nezmohl, dokud si nevzal kámen moci. Tady jsou schopnosti Carol opravdu snížené prakticky na minimum. Nedovedu si představit, že by v této formě měla čelit celé flotile Kree nebo samotnému Thanosovi. Navíc její herecký výkon z mého pohledu vypadal, že se doslova nudí. Jako kdyby v tomto filmu ani být nechtěla. Popravdě se ji ani nedivím. Film, který měl našlápnuto na velký megahit a je z něho propadák. Herečka jejího formátu má určitě navíc. Korunu tomu všemu nasadila scéna, kdy dostane šaty a účastní se muzikálu na jedné z planet. Tanec a zpěv v tomto filmu byl opravdu krok vedle.

Naopak Kamala si hraní naprosto užívá. Její zápal na diváka srší plným proudem, ale bohužel to nedokáže utáhnout celý snímek. V některých pasážích to ale možná až moc přehání. Je to přeci jen teenager, který z ničeho nic putuje z jedné strany galaxie na druhou a čelí doslova celé armádě, která nechce nic jiného, než ji ustřelit hlavu. Ovšem, v úvodní bojové scéně, kde se hrdinky prohazují a lítají z místa na místo, to je právě ona, kdo udává krok celé choreografii a je také jediná, na kterou se dalo dívat, aniž by člověk začal zívat.

@Marvel.com

Velký tlak na humorné scény

Celý film je dost předvídatelný. Nemohu tvůrcm upřít snahu. To rozhodně ne, ale méně je někdy více. Co mi opravdu vadilo, tak byl až příliš velký tlak na vtipné scény. Menší vtípky, kdy například Kamala po prolétnutí stropem signalizuje gestem, že je v pořádku, vyvolá úsměv na tváři, ale reakce Captain Marvel, když chytá kočky, byla až moc okatá a bez nápadu. Přirovnal bych ji k humoru posledního dílu Thora. Zkrátka se k dané postavě vůbec nehodí. Takových scén najdeme ve filmu opravdu hodně a to je špatně.

Velké zklamání s malým plusem

Celý film působí jednoduše nezáživně, kdy budeme koukat na hodinky, jestli už končí. The Marvels se hodí spíše pro velmi nudný večer, kdy člověk už neví, co si pustit, a tak spustí náhodný výběr.

Jediné, co dokáže divákovi trochu rozproudit krev, je závěrečná scéna, která slibuje spolupráci nové generace superhrdinů a jako třešnička na dortu je pochopitelně potitulková scéna. Tam se setkáme s postavou, která už definitivně zaručuje provázanost nové generace superhrdinů se skupinou hrdinů, na které už velmi dlouho čekáme.

Název filmu: The Marvels

Datum premiéry: 9. 11. 2023

Země: United States of America

Délka: 105 min

Režie: Nia DaCosta

Obsazení: Brie Larson, Samuel L. Jackson, Iman Vellani, Teyonah Parris, Zawe Ashton

Žánr: sci-fi, akce, komedie

The Marvels určitě nepatří mezi to nejlepší, co nám Marvel Universe nabídlo za posledních několik let. Pokud se nepodíváte na předešlé filmy, tak vám film opravdu vůbec nic neřekne. Je třeba se podívat na solo film Captain Marvel a seriály Ms. MarvelSecret Invasion. I poté ale bude divák hodně tápat, co se tam vlastně děje. Věřím, že se Marvel zlepší a upřednostní kvalitu před kvantitou.

-
2

Chemie mezi postavami