The Repair House: Restoration Sim – Recenze

Šroubek ke šroubku, matka k matičce. Rádi tvoříte, montujete, opravujete nebo kompletujete? Pak je simulátor opraváře a restauratéra ve stylu PC Building Simulatoru přesně pro vás. Nevadí, pokud jste na tyhle věci úplná střeva jako já, však jde o hru, která povede vaše ruce, pod kterými vám začnou vznikat hotové zázraky. Pojďme se spolu podívat na výsledek titulu The Repair House, ve kterém si otevřete vlastní dílnu.

Vývojáři Claudiu Kiss a vydavatelům z Fireshine Games bych tímto chtěla moc poděkovat, že nám tento titul zpřístupnili.

@fireshinegames

Ať se ruda ve zlato promění

The Repair House od tvůrce již zmíněného PC Building Simulatoru navazuje na styl svého předchůdce, i když trochu z jiného soudku. Místo počítačů teď ve své opravně můžete opravovat… cokoli. Od kuchyňského vybavení přes nářadí až po hračky. S přibývajícími zkušenostmi bude drobnůstek a věciček k opravení přibývat, takže si budete připadat jako opravdový erudovaný opravář.

Vše začíná jednoduše. Je ráno a vy se vydáváte do své nově otevřené dílny, která sama o sobě bude potřebovat trochu péče, ale peníze chybí a tak se vrháte do práce. Možná vyměníte prasklé kolečko na skateboardu nebo opravíte sklíčko v lucerně. Nic těžkého, odšroubujete pár součástek, abyste se dostali k té, kterou potřebujete vyměnit a předáváte zpátky klientovi.

@fireshinegames

Klik, bum, křach, prásk...

Kromě toho přes telefon musíte přijímat nové zakázky a v obchodě si nakoupíte potřebné součástky, aby vám nic nechybělo. Klienti samozřejmě nebudou čekat měsíc, než jim vyměníte drátek v kávovaru a kurýrovi také potrvá, než potřebné součástky převezme a přiveze, proto je ve hře hodně důležitý time management a celková organizace práce.

Tuhle „začáteční“ část jsem osobně milovala a vytvořila jsem si krásný denní plán, kdy jsem splnila zakázky, které spěchaly, přijala jsem nové, a nakonec jsem objednala nové součástky, které byly potřeba. Práce odsýpala a penízky přibývaly, ale…

Méně je někdy více

Už jsem zmiňovala, že s přibývajícími zkušenostmi se vám odemyká víc serepetiček na opravu, to znamená rozmanitější práci: „hurá, nemusím, pořád dokola opravovat mlýnky na maso“. Se srandičkami se ale začíná objevovat více nástrojů, které se vám k opravě budou hodit. Najednou si v obchodě můžete koupit stanici na mytí, pískování a lakování. Můžete také navštěvovat bleší trhy a aukce, kde si koupíte starý a rozbitý stroj, za který po opravení utržíte také nemalé peníze.

Tady mě ale hra úplně ztratila. Nejenomže mi nové možnosti nabouraly dokonale sestavený plán, kdy jsem ráno opravovala a večer nakupovala, ale umývání a lakování předmětu bylo zdlouhavé, cenově náročné a z celého pracovního dne se mi stal chaotický chumel, kde jsem byla ráda, že aspoň trochu stíhám. Možná že s ještě trochu větší trpělivostí bych i tomuto procesu přišla na chuť, ale i tak bych nostalgicky vzpomínala na začátky, kdy jsem opravovala svoje první autíčko a musela jsem ho celé rozebrat až do základů, abych vyměnila malý zrezlý šroubeček, který dělal neplechu. Zkrátka na mě toho už pak bylo moc.

@fireshinegames

Dá se to hrát?

The Repair House se ale jinak hraje moc dobře a osobně mě moc bavilo plnit achievementy a zdobit si svoji dílnu: díky nové podlaze a omítce jsem si vytvořila příjemnou atmosféru, která za doprovodu uklidňující country hudby měla americký, jižanský nádech.

Já jsem si sice našla styl, jak hrou postupovat, a tím bylo plnění achievementů na Steamu. Ale i tak by se mi líbila kampaň, která by mě více vedla v postupu hrou. Kromě toho, že se vám s novými levely odemyká víc příležitostí totiž hra nic takového nenabízí. Co se hře ale daří skvěle, to je vytvoření atmosféry a pocitu, že jste profesionální opravář a máte tolik zakázek, kolik jen dokážete splnit.

Název hry: The Repair House: Restoration Sim

Vývojář: Claudiu Kiss
Vydavatel: Fireshine Games
Žánr: Simulátor
Platformy: Microsoft Windows

Autor: Grainne

The Repair House: Restoration Sim je velmi dobrá hra na odreagování, u které budete ale zároveň muset přemýšlet, jak si rozvrhnete práci a jak naložíte se svým drahocenným časem, kterého bude čím dál méně, jak bude práce přibývat. Hra dokáže skvěle navodit atmosféru a vytvoří ve vás pocit, že kdyby mělo dojít ke skutečnému opravování v reálném životě, zvládli byste i to.

-
3

+ atmosféra a hudba