The Texas Chain Saw Massacre – Recenze

Tak jsme tu zpátky s další recenzí a tentokrát se budeme i trošičku bát. Zavítáme totiž do Texasu a navštívíme rodinku jedné z hororových ikon. Dejte si pozor, protože přichází Leatherface se svojí motorovou pilou a jeho šílená rodinka v titulu The Texas Chain Saw Massacre. Za poskytnutí hru k zábavě a zároveň k recenzi bych chtěl poděkovat společnosti Sumo Nottingham a přeji hodně úspěchů do budoucna.

@Steam

Texaský masakr motorovou pilou vám pustí žilou

Určitě známe všichni hororovou sérii o vrahovi s motorovou pilou, který si z kůže obětí šil obličeje, prrotože sám byl znetvořený. Tady se na to můžeme podívat z větší blízkosti. Titul je situovaný do roku 1974, kdy vyšel první film a hra se snaží držet jeho předlohy.

Během hraní si můžeme vybrat být jednou ze čtyř obětí, které mají za úkol dostat se pryč z dosahu strašné smrti. V tom se jim snaží zabrátnit kanibalská rodinka Slaughterových. U nich nalezneme celkem tři hratelné charaktery. Hrát tři proti čtyřem není moc fér, ale rodinka má zase spoustu jiných výhod, takže se spíš dá říct, že ve výhodě je právě ta parta šílenců.

Úkol je prostý. Dostat se pryč a nesmí vás přitom zabít, jinak skončíte jako večeře.

@Techraj

Nebyla to sranda ve filmu a tady to taky není žádný med

Celá premisa příběhu se točí kolem party školáků, kteří hledají sestru jedné slečny z této party. Ve hře se dočkáme celkem tří map a každá z nich má svá specifika. Na výběr je rodinný dům kanibalské rodiny, opuštěná čerpací stanice a jatka. V každé z map je jak denní, tak i noční variace. Rodinný dům a čerpací stanice můžeme znát právě z filmu, ale jatka nám vývojáři ukázali poprvé a za to jim upřímně tleskám, protože je to opravdu masakr.

V každé mapě je suterén, kde každá z obětí začíná svůj boj o život. Dostat se z pout je úkol číslo jedna a pak je už na každém kudy se dostanou ven. Všude číhají nástrahy, které rodinku upozorňují, že poblíž se někdo pohybuje. Takže znalost mapy je základem úspěchu. A to se dá naučit jen tak, že se bude pařit, pařit a zase pařit.

@Steam

Uniknout se dá vždy čtyřmi východy, ale dostat se k nim vyžaduje opravdu trpělivost, skill a trochu i toho štěstíčka. Úkol rodinky Slaughterových je jasný. Lítat po mapě a chytat oběti. K tomu ale musí ještě krmit svého dědu, který slouží jako takový poplašňák. Krmí se krví, jak taky jinak. Jakmile ho probudí některá z obětí hlukem, začně křičet a odhalí pozice obětí na mapě. Takže ho radši nechte chrápat. Kromě dědy jsou u dvěří a různých míst nastraženy alarmy z kostí. Jakmie jimi někdo projde, vydají taktéž hluk, ale neodhalí postavy. S trochou taktizování se tak dají členové rodinky odlákat.

Za odehrané zápasy získávají hráči zkušenosti, které mohou vyměnit za různé dovednosti ve stromu vlastností. Takže opět doporučuji pařit, pařit a zase pařit.

@Techraj

Dá se to vůbec hrát?

Říkáte si, co je asi zajímavého na tomto titulu. Je to určitě ta atmosféra, kdy se vám adrenalin hrne do žil, když je jasné, že máte kanibalského šílence v zádech a nevíte kdy vám zabodne nůž mezi lopatky. Navíc fandy úůvodního filmu určitě potěší věrná kopie prostředí, na které si tvůrci dali opravdu záležet a je téměr k nerozeznání stejná. Kdo viděl film, má tedy určitou výhodu.

Hratelnost je opravdu jednoduchá, kdy nemusíte vymýšlet složité kombinace tlačítek. Prostě zdrhnout, zůstat skrčený nebo se ohánět zbraní. Easy ne?

Příběh je také prostý a pokaždé je stejná zápletka, takže na delší hraní to určitě není. Zkuste se ale domluvit s partou a zahrát si to spolu. To začíná ta pravá zábava a věřte, že se budete hecovat mezi sebou a zažijete hodně zajímavé situace.

Graficky je The Texas Chain Saw Massacre na velmi kvalitní úrovni a animace postav se velmi povedla. Hlavně naštvaný Leatherface, když se ohání motorovkou poté, co zdrhnou všechny oběti. To je doslova důvod k oslavě a navíc je to k popukání. Ale když se oběti nepodaří zdrhnout, tak motorovka v břiše má také svoje kouzlo.

The Texas Chain Saw Massacre lze hrát na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox OneXbox Series X/S  a nalézt ji můžete i na Game Passu. O kvalitě svědčí, že během 24 hodin od vydání si hru vyzkoušelo více než milion hráčů

Název hry: The Texas Chain Saw Massacre

Vývojář: Sumo Nottingham
Vydavatel: Gun Interactive
Žánr: horror survival
Platformy: Microsoft Windows, Xbox Series X|S , Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4

Autor: Zitik

The Texas Chain Saw Massacre je skvělý titul na odreagování a když si chcete užít trochu toho napětí. Zpracování podle předlohy z filmu si určitě získá spoustu fanoušků, kteří si budou chtít alespoň trochu zkusit, co zařívají oběti v klasickém hororu. Lepší je si hru vychutnat s přáteli, než hrát s někým cizím na vlastní triko. Hůře se spolupracuje a šance na vítězství tím klesá, ale to nijak extrémně nesnižuje kvalitu titulu. Takže směle do toho a bacha na motorovku. Tenhle týpek se s ní ohánět opravdu umí.

-
4.5

Věrná kopie filmové předlohy