Už v 90. letech bylo Nintendo proti konzolovým válkám

Konzolové války existují již od prvopočátků domácí videoherní zábavy.
Každý herní fanoušek hájil systém, který zrovna měl doma a snažil se „objektivně“ obhájit, proč je právě jeho konzole ta nejlepší.
Nicméně, už v 90. letech minulého století toto nebyla ideologie, kterou chtělo Nintendo prosazovat.
V rozhovoru pro časopis Dengeki (který se specializoval na Nintendo 64) z roku 1997 bývalý generální ředitel Nintendo R&D3 (interní vývojové studio Nintenda) Genyo Takeda řekl, že si nemyslí, že bychom měli přijmout omezený pohled na herní průmysl, který se zaměřuje pouze na dvě firmy: Nintendo vs. Sony.

Během rozhovoru byl Takeda dotázán, co si myslí o úspěchu PlayStationu, na což odpověděl:
„Nemohu popřít skutečnost, že PlayStation se dobře prodává po celém světě.“
Dále poznamenal, že přístup Sony byl odlišný od přístupů Nintenda. Nintendo se mělo zaměřit na kvalitu před kvantitou. Naopak Sony mělo širokou škálu talentovaných vývojářů, kteří přinesli na svět různorodé hry.
Jak se později ukázalo, tento přístup fungoval naprosto skvěle a z prvního PlayStationu se postupně stala legendární konzole, která nastartovala mnoho herních sérií.

@MediaWorks

Takeda dále poznamenal, že:
„Navíc tento přístup vedl k nekonvenčním hrám, jako je PaRappa the Rapper. Vzhledem k tomu všemu si myslím, že bychom měli ocenit, čeho PlayStation dosáhl.“.

Jaký to kontrast oproti agresivnímu marketingu na který se zaměřovala společnost Sega. Na druhou stranu díky tomu vzniklo mnoho dnes už legračních reklam.

Nyní je to téměř 27 let od zveřejnění výše zmíněného rozhovoru, Segu v konzolových válkách postupně nahradil Microsoft a můžeme s čistým svědomím říci, že PlayStation, Xbox i Nintendo přinesli na svět spousty skvělých her, na které můžou být pyšní.
Boje mezi společnostmi časem téměř vymizely a nyní už probíhají výhradně mezi fanoušky.

Neustálé hádky o to, která konzole má lepší výkon, lepší hry a lepší služby, se přesunuly do online prostorů, respektive do komentářové sekce různých herních webu nebo oficiálních stránek/účtů vydavatelů her.

Například společnost Sony upadla v nemilost určité skupině svých fanoušků rozhodnutím vydávat své starší exkluzivní hry na PC.
Někteří fanoušci mluví o zradě a konci PlayStationu, jiní jsou rádi, že se jejich milované hry dostanou mezi širší veřejnost.
Podobně na tom je i Microsoft, který zašel ještě dál a rozhodl se vydávat některé své hry přímo na konkurenční PlayStation i Nintendo Switch.

Ať už je Váš názor na migraci her na konkurenční systémy odmítavý či nikoliv, ve výsledku z tohoto rozhodnutí budeme benefitovat my všichni.
Větší objem peněz pro naše oblíbené vydavatele zajistí další možnosti, jak nám dodat ty nejlepší herní zážitky a je jedno, na jaké platformě to bude.

X