Na Steamu je aktuálně dostupné demo hry VORON, debutového projektu sólového vývojáře Alexandra Merkulova. Hra na první pohled působí jako příjemná cozy záležitost, ale už demo končí cliffhangerem, který naznačuje, že nás čeká i napínavější a akčnější rovina. Atmosféru navíc podtrhují výrazné vizuály inspirované severskou mytologií, které se okamžitě vtisknou do paměti.
Hrajete za havrana, jehož úkolem je vést ztracené duše do jejich nového domova. Základním prvkem hry je systém létání, kde rychlost a pohyb určujete sami – frekvencí mávání křídel, jejich sklopením i reakcí na proudění větru. Je to nenáročné a nemusíte se bát kolizí ani smrti, hra tyto chyby netrestá.
Objevování světa a příběh
Hra nabízí malý otevřený svět inspirovaný Norskem, kde můžete prozkoumávat krajinu, hledat kamenné desky vyprávějící příběhy a potkávat duše, které čekají na splnění posledních přání. Přestože prostředí působí útulně, během hraní narazíte i na překážky, nástrahy a výzvy.
Samotný příběh staví na silném tématu – životě a smrti. Po smrti by měla duše odejít do lepšího světa, ale když to není možné, nastupují průvodci jako vy. Jenže hned první úkol se zvrtne a odhalí, že dávné zlo se probouzí. Hra slibuje průchod plný emocí, kde se střídají příběhy cizích i blízkých a kde se smrt stává neustálým společníkem.
Vývojář a jeho záměr
Autor hry, Alexander Merkulov, má zkušenosti jako herní designér velkého free-to-play shooteru. Po letech v korporátu se rozhodl odejít a tvořit sám. VORON je jeho prvním sólovým projektem a vznikl z touhy nabídnout hráčům silný příběh bez zbytečně natažené stopáže. Cílem je několik hodin intenzivního zážitku místo desítek hodin AAA maratonu.
Zároveň jde o osobní vizi – Alexander miluje zvířata a v VORONu chtěl spojit příběhovou hru s možností prožít svět očima havrana, tvora propojeného se symbolikou smrti.