Vývojáři Cities Skylines 2 nevidí smysl ve více než 30 FPS

Před několika dny přišli vývojáři pokračování populárního Cities: Skyline s poměrně kontroverzním přiznáním – tvrdili totiž, že zatímco konzolové verze druhého dílu budovatelského simulátoru budou odloženy s odůvodněním potřebné optimalizace, PC verze hry bude vydána v ne úplně dokonalém stavu. Na jednu stranu hráči uznali, že lepší je hru vydat s takto upřímným varováním, než jít mnohem frekventovanější cestou slibů, krásných a důkladně upravených ukázek a následně zklamat hráče mizerným výkonem hry. Na stranu druhou většina hráčů vrtěla hlavou, nechápajíc, proč studio neodloží i PC verzi.

@youtube.com

Nyní zde od studia máme nové, lehce protiřečící si tvrzení. Během nedávného AMA na síti Reddit (Ask Me Anything – Zeptej se na cokoliv) jeden z šéfů projektu potvrdil, že hra byla vyvíjena s cílem držet stabilních 30 snímků za vteřinu a optimalizace nijak necílí na 60. Vývojáři údajně nevidí smysl v tomto typu hry dosahovat vyššího frameratu než právě 30. Upřímně jsem byl tímto vyjádřením lehce zmaten a první otázka která mi přišla na mysl byla, zda se jedná o snahu zachránit situaci po předešlém vyjádření na adresu optimalizace PC verze. Je samozřejmě pravda že v pomalejší, klidnější budovatelské strategie, jakou je Cities Skylines 2 bude 30 FPS mnohem přijatelnějších, než v například v novém DOOMu. Na stranu druhou zde opět vidím problém v odlišné interpretaci onoho označení „Next Gen“. Zatímco výrobci grafických karet, procesorů, monitorů, a i celých herních konzolí dělají co mohou pro poskytnutí vyšší snímkové frekvence (ať už skrze samotný hardware tak skrze funkce jako DLSS), tak samotní vývojáři mají neustále tendence vracet se do dob PlayStation 3, kdy bylo 30 FPS standardem.

Přesné vyjádření studia pak znělo „Cílíme na 30 FPS, protože vzhledem k nátuře hry, nebyl by zde žádný opravdový benefit ve vyšší snímkové frekvenci (na rozdíl od například multiplayerové střílečky). Jak bude město růst, začne neodvratně zatěžovat procesor. Na čem tedy záleží více je vyhnout se drobným zásekům (stutter) a mít svižné UI,“.

Na platformě YouTube se již vyskytuje několik preview větších tvůrců, kteří dostali Cities Skylines 2 do rukou, a ačkoliv hra samotná se zdá být zábavná, údajně měli recenzenti problém dosáhnout slíbených 30 FPS i na nízkém 1080p rozlišení. Osobně si tedy troufnu tipnout, že hra měla obdržet odložení spolu s jejími konzolovými porty, jelikož zde nejde pouze o absenci výhod vyšší snímkové frekvence.

X